MADE IN ESTONIA: Imekaunid elektrijalgrattad

Paljud edulood on saanud alguse „garaažist“. Siin on üks lugu, millel on potentsiaali kasvada suureks. Tegelikult on ettevõtmine juba oma idee poolest suur – luua keskkonnasõbralikke liikumisvahendeid, mis on loodud vastutustundlikult, on unikaalsed ja loovad lõputult head emotsiooni.

Liberator - elektri jalgratas

Soov luua midagi erilist ja keskkonnasõbralikku

Projekti Liberator looja Gabriel Verilaskja on oma olemuselt ülimalt vastutustundlik ja keskkonnasõbralik inimene. Tema käsi on mängus ka teise Eestist pärit ja maailma vallutava EXO kaubamärki kandvate elektrirataste loomises. Kuid Gabrielil oli soov luua midagi veelgi erilisemat, midagi kordumatut, mis looks inimestele ohtralt emotsiooni, mis oleks kui elustiili väljendus. Nii sündisid retro (custom) välimusega jalgrattad, millest igaüks on unikaalse väljanägemisega ja mis sõidavad aku jõul.

 

Endise kirgliku tsiklistina tundsin, et vajadusi ületavad igapäevased hobisõidud on keskkonda tugevalt koormavad ja liialt egoistlikud. Seetõttu otsustasin areneda ja luua täisväärtusliku sõiduvahendi, mis sobib linnaruumi ja ei mürgita kaaslinnlasi müra ja heitmetega kaotamata oma sõidufiilingut ja tarbitavust – sündis Liberator  (Gabriel Verilaskja Liberatori looja)

Foto: autoevolution.com


Kujutage ette jalgratast, millega on väga kerge vändata ja mis sellele vaatamata liigub kiirusel 30-35 km/h. Sellise kiiruse juures saate sõita lig 120 km. Rahulikumalt kulgedes pole küsimuseks ka 130-160 km läbimine ja isegi kui akud peaksid seejärel tühjaks saama, on rattal ülekanne, mis võimaldab üsna kerge vaevaga edasi vändata. Aku täislaadimine võtab tavalises elektrikontaktis ca 5-6 tundi.

 


Liberatori esimene omanik on pärit Inglismaalt. Annie + Liberator = armastus esimesest silmapilgust. Foto: Facebook > Särturatas

Ratas kui kunstiteos

Vastupidiselt robortiseerumise trendile valmivad need rattad käsitööna ja see muudab iga ratta unikaalseks. Gabrieli sõnul on nad ratta raamid ja detailid projekteerinud nii, et ratta omanikul oleks samuti vabadus lisada oma ideid ja seeläbi veelgi kasvatada oma ratta isikupära. Ratta fantastiline disain loob sellest kui kunstiteose, mis tõmbab magnetina tähelepanu ja tõestuseks on ratta loojad seda korduvalt tunda saanud.


Tootmine – rattaid ei tooda hingetud robotid, vaid hingestatud inimesed.
Foto: Facebook > Särtsuratas



Foto: autoevolution.com

Selles, et Liberator rattad näevad tähelepanuäratavad välja, pole kahtlustki. Kuid loojate endi soov oli siiski luua midagi, mis oleks elustiili osa, aitaks lihtsustada inimeste liikumist ja oleks seejuures keskkonnahoidlik ja igati igapäevaselt kasutatav .

Elektriratta praktilisuse supernäide – Liberatori loojad panid projekti korras elektrijõul liikuma ka postitöötaja jalgrattale. Töötas küll talvel pakasega sai sõita 30 km/h ja läbisõiduks 60 km
Foto: Facebook > Särtsuratas

Tulevikuplaanid: kolmerattaline  + ultramoodne + laste versioon

Tulevikuplaanides on lisaks tänastele kaherattalistele retrohõngulistele liikuritele plaanis luua kolmerattaline versioon. Töös on ka lastele mõeldud ja ultramoodsa disainiga rattad.


Foto: Facebook > Särtsuratas

Liberator elektriline elustiiliratas

  • Läbisõit keskmise kiirusega 30: ca 150 km
  • Aku laadimisaeg tavastepslist: 5 tundi
  • Aku eluiga: 2000 laadimist
  • Valmistatud: Eestis

Video: Särtsuratas looduses

Kategooriad: Muu

9 Kommentaari

    1. See nn tuleviku ratas projekti nimega ” DER HAMMER” on alles virtuaalses olekus. Jooniseid oleme hakanud juba tootma. Millal valmis saab ei tea. Samas kui ikka on tõsine huvi saab osaleda prototüübi sarjas. Miks toota 2 kui võib toota 3. Samas teadagi mis probleemid kaasnevad protodega. Samas see esimene valge oli ka proto ja läks paugust käima … Igatahes me ei ole kurjad salalikud tootjad vaid avalik hobitöökoda ja võtame meelsasti kampa inimesi kes on suutelised tundma kirge selliste liikurite suhtes ja aitavad oma panusega kaasa nende sünnile kasvõi neid tellides .

    1. Väga hea küsimus 🙂 – Hindade kohta saab täpsemat infot juba otse tootjalt
      kontaktid eelmises kommentaarid

  1. Ma balist ka vaatasin, aga kit LiFePo4 akuga tuli odavam osta ja panna rattale.
    Lisaks akud on balis liitium-ioon akud. LiFePo4 akud peavad 4 korda kauem vastu.

  2. Sellega vaja minna EU turule,seal ei ole midagi korraliku saadaval,peale köva hinda,99% meide in ping-pong indrustrie.

  3. Tere, huvitav on see E-velode värk küll. Tegelt ei saa aru, kui palju neid e-velo ehitajaid Eestis on. Osa vahendavad ja müüvad ja mõni koostab ja müüb aga kes konseptsioonist ja raami ehitusest alustab ja valmistab, kas hobiprojekte või toodab seeriaid. Sellele pihta ei saa. tahan teha 4 rattalist e- inva käru ja ei saa kellegilt abi komponentide soetamisel. Idee oleks selline igal maastikul ja ka talvel lumes kulgev teoks teha. Mõned asjakesed oleks alustuseks vaja, et raami konstruktsioon lõplikult paika saaks.
    1.rummusise mootoriga (500-800W) 24-26” ratast, millele korralik maastiku kumm 2.00 peale saaks panna. -4 tk
    2. Akud, 48V vastavalt mootorite koguvõimsusele kuni 3.2KW.
    3. Pidurid ratastel ketaspidurid.
    4.Generaatorit, vastavalt akupangale ja mootoritele, pedaalimisel salvetatakse akudele vool.
    Tegemist inva e- käruga.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga