Ragn-Sellsi Hioni Sorteerimiskeskuses toimetab Eestis ainulaadne materjalide käitlusmasin
Üldjuhul kasutatakse ehitusjäätmete ja puidujäätmete sorteerimisplatsidel materjalide sorteerimiseks ja ümberpaigutamiseks kohendatud ekskavaatorit, millele on lisatud haarats. Ragn-Sellsi territooriumil toimetab aga juba nädal aega uhiuus, spetsiaalset just jäätmekäitluse jaoks välja arendatud ja disainitud materjalide käitlusmasin.
Saksamaal toodetud Sennenbogeni masin on säästlik, nutikas ja töötajasõbralik, tegu ainulaadse masinaga Eestis.
Vastupidav ja lihtne hooldada
Puidu, tööstus-ja ehitusjäätmete sorteerimise eripäraks on materjalide raksus ja tolmavus. Sennenbogen on disaininud kogu tehnoloogia nii, et sinna satuks võimalikult vähe tolmu. Sellel on tolmueraldussüsteem, mis takistab tolmu jõudmist mootorisse ja jahutusüsteemi. Lisaks on masina kere ja tõsteseadeldisete puhul viidud keevitatud detailide osade arv minimaalseks, et suurendada masina vastupidavust.
Sven Ruukholm
Lisaks sellele, et Sennebogen on pannud suurt rõhku masina vastupidavusele, on seda võrreldes kõikide seniste masinatega oluliselt lihtsam hooldada. Kui varem pidi isegi regulaarhoolduse puhul pugema masina alla või roni ma selle peale, siis siin ei pea kuskile ronima ega käsi ohtlikult mootoridetailide vahele toppima, seda saab teha sirge seljaga seistes.
Keskkonnasäästlik ja juhisõbralik
Uus masin on tänu intelligentsetele süsteemidele ligi poole säästlikum kui varasemad tehnoloogiad. Näiteks mõõdab masin ise tõstetava koorma raskust ja pöörderaadiust ning valib lähtuvalt sellele optimaalsed mootoripöörded, mitte ei tööta pidevalt täispööretel. Nii kui raskused on vabastatud, läheb masin kõige säästlikumale režiimile ja kui juht 5 minutit midagi ei tee, seiskab traktor automaatselt mootori, et vältida mõtetut tühikäigul „põksumist“. Masina esimene töönädal näitab, et tänu nutikale tehnoloogiale on see ligi poolesäästlikum, kui vana.
Et juhil oleks ümbritsevast toimuvast parem ülevaade on kabiin disainitud suuremate akende javäiksemate piilaritega, lisaks on masinale lisatud kaamerad, mis aitavad paremini anda infot masina ümber toimuvast. Kogu ergonoomika on aga disainitud just meie töö eripära arvestades.