Agu Remmelg: Mida toob aasta 2013
Nii Eestit, prügimajandust kui Ragn-Sellsi ootavad ees põnevad ajad täis muutusi ja väljakutseid. Eesti elu teevad põnevaks jätkuvad poliitilised kemplused, mis tipnevad kohalike omavalitsuste valimistega oktoobris. Õpime elama avatud elektrituru ja suletud võrgutasu tingimustes. Uudistame jätkuvalt kuidas läheb Estonial Airil uue juhtimise all ja loodame, et Eestil tervikuna läheb ikka paremini kui Euroopa liidus viimasel ajal tavaks.
Muutused prügimajanduses
Ka prügimajanduses on algaval aastal palju muutusi aga ka palju küsimärke. Üks on igatahes kindel – Eesti astub suure sammu jäätmehierarhias ülespoole – ladestamise koha täidavad jäätmete energiakasutuse tehnoloogiad. Ragn-Sells jäätmete mehhaanilis-bioloogilise töötlemise (MBT) tehasel täitub aastaring käivitamisest. Veebruaris süüdatakse tuli Eesti Energia Iru jäätmete masspõletustehase katlas. Kõige selle tulemusena väheneb olmejäätmete prügilatesse ladestamise vajadus märkimisväärselt.
Näiteks olmejäätmetest kütuse tootmisel väheneb vajadus jääkide ladestamiseks 15%-ni ja üks tonn tsemenditehasesse tarnitud jäätmekütust asendab kahte tonni põlevkivi. Lisaks läheb jäätmekütuse põlemisjääk (ca 15 massiprotsenti) tootena tsemendi koosseisu.
Huvitav saab olema järgida, kuidas läheb Tallinna linna poolt prügiteenuse vahendamisega. Ning ka seda, kas väljalubatud soodsad hinnad on nii soodsad ja kas soodus püsib ka peale kohalike omavalitsuste valimisi.
Muutused Ragn-Sellsis ja koos Ragn-Sellsiga
Olgu riigi poliitika, prügimajanduse ja Tallinna linna muudatustega kuidas on, Ragn-Sellsi plaaniks on jätkuvalt areneda – pakkuda kindlamat teenust ja paremaid lahendusi ning suunata veel rohkem jäätmeid taaskasutusse.
Tuletan meelde ütlemist, et maailma parandamine algab iseendast. Mina sorteerin jäätmeid juba üle 10 aasta, kasutan igal võimalusel paberarve asemel e-arvet ja viin konteineri tühjenduspäeva eel tänava äärde. Nii saan mina hoida kokku raha, säästa loodust ja lihtsustada teenindamist. Kutsun ka Sind, hea klient, seda eeskuju järgima!
Head jätkuvat aastat, head jätkuvat koostööd!
Agu Remmelg, Ragn-Sells AS ärijuht
Olen Teie teenustega väga rahul, lihtsalt hurraa! Jatkake samas vaimus.
Head ja kindlakäelist tegutsemist uuele juhile!
Kui inimene ise ennast ei muuda,siis keegi teine seda sinu eest teha ammugi ei saa-oleme vastastiku koostööd tehes mõistvad,siis laabub ka prügimajanduse töökorraldus tõketeta!
Ka meie pere on igati rahul kehtiva prügiveo teenusega ja loodame jätkuvale koostööle.
Head jatkuvat aastat Teilegi.
Rõhutate, et maailma muutmine algab iseendast. Õige. Ise olen enda maailma muutnud sel moel, et kasutan Teie teenust vaid tühises osas, kuna elan mujal. Ja nii veeretavadki naabrid meie pooltühja (kui seda) konteinerit kord korra järel värava vahele, et saaksite eeskujulikult teda tühjendada. Palvele, et tühjendaksite sedasamust konteinerit kord kahe kuu jooksul, vastasite vaid lakooniliselt, et see pole võimalik.
Millal alustate Teie oma maailma muutmisega?
Oleme samuti väga rahul kehtiva prügiveo teenusega. Aitäh!
Paranduseks hr.Remmelga jutule,et e-arve tuleb raamatupidamise jaoks ikka välja trükkida. Sageli juhtub ,et trükitakse mitmel korral.
Arvestades seda,kui palju on RagnSellsi teenus kallim Keskkonnateenuste omast,ei ole suur patt,kui konteiner RagnSellsi poolt prügiauto juurde lükatakse.Minul on erinevatel objektidel leping nii Keskkonnateenuste kui ka RagnSELLSIGA. Keskkonnateenuste suhtumine kliendisse on tunduvalt parem. Lisaks ka odavam.
Üldiselt teenuse kui sellisega rahul, isegi klienditeenindus kontoris on operatiivsemaks ja meeldivamaks muutunud võrreldes möödunud aasta maiga. Nimelt seoses kinnisvara ostuga tuli vanalt omanikult prügiveo leping ümber vormistada uuele omanikule. Palusin jätta vana prügikast, see lihtsalt ära tühjendada ja leping ümber vormistada. Öeldi, et “loomulikult, sir, kõik saab niimoodi jutti”. Tegelikkus? Nädal hiljem (peale korduvat helistamist ja mailitamist!) tuli kohale prügiveoauto, tühjendas konteineri ja …. võttis kaasa! Minu rohkem kui imestunud kõne peale klienditeenindusse, sain vastuseks, et nii ikka ei saa, tuleb uus konteiner tellida. Miks, kokkulepe oli ju teistsugune? Ei, me ikka nii ei saa. No OK, tooge siis uus konteiner. OK, toome, aga sinna läheb nädal aega!!! Tallinna piires Suur-Sõjamäelt Nõmmele toimetatakse aastal 2012 ühte prügikonteinerit nädal aega??? Oleks siis toimetatud… Peale ligi kolme nädalast võitlust telefoni teel oli juba nii vihale aetud isiklikul prügimäel elamisest, et olin sekundite kaugusel juba sinu isikliku numbri valimisest. Õnneks suutis klienditeenindus vahetult enne kõnet anda kinnituse konteineri toomise kohta järgmisel päeval (seda ka tõepoolest tehti). No aga esimene personaalne kokkupuude teie firma saamatusega oli ikka üsna ebameeldiv (praeguseks on asi paranenud).
Teine ebameeldiv pool teie firma (ja mitte ainult teie) juures on prügiveofirmade psühhoterror oma klientidele lepingute pähemäärimisel. Nimelt puudutab see maal elavaid vanemaid inimesi, kellele sõidetakse jultunult hoovi peale, vehitakse KOV otsusega mingi lepingu kohustuslikkusest, ähvardatakse keeldumise korral trahvide, inkassoga, arestidega jne. ning nõutakse allkirja. Loomulikult sellisest rünnakust ja ähvardustest ära hirmutatud pensionär kirjutab lepingule alla ja saabki teie rohelise kaunitari oma õuele, kuigi 50 a. on ilma hakkama saanud ja saaks edaspidigi. Mu praeguse ämma suutis naine sellest jamast päästa, eksämmaga läks kurvemini… Ja kogu tsirkuse juures ei saa ma sisuliselt aru, miks peab keegi isik või firma loobumiseks mingist teenusest kirjutama avalduse, et ma taolist teenust ei vaja: minu arust peaks olema vastupidi: kui teenust vajan, siis sõlmin lepingu, mitte nii nagu praegu. Viited mingile KOV määrusele on täiesti sisutühjad: need on põhiseaduse vastased, kuna ükski EV seadus ei kohusta mind sõlmima mingit teenuse tarbimise lepingut, kui ma teenust ei vaja. Siiani imestan, miks keegi pole viitsinud asja õiguskantslerile kaevata (ega ma ise kah ei viitsi).
Aga üldiselt, Agu, olen ma sinu skepsisega Tallinna prügiveo korraldamise osas päri, eks näib, mis aeg toob. Seniks nii sulle kui firmale külma närvi ja jätkuvat teeninduskvaliteedi parandamist.
P.S. Sai natuke tõrva kah teie kiitmise vahele, aga kulub vahest ära, muidu jääte loorberitele puhkama 🙂