6 küsimust talvise jäätmeveo kohta

Talvised ilmaolud esitavad väljakutseid nii jalakäijatele, autojuhtidele, teehooldajatele kui ka meile.

10. dets 2024

Just libedus ja lumerohkus võivad tekitada raskusi tarneaegadest kinnipidamisel, mis täiesti arusaadavalt tekitab klientides rahulolematust. Mõistame, et kliendina on raske end autojuhi kingadesse panna, mistõttu kogusime kokku 6 peamist küsimust, mille abil selgitame tekkida võivaid murekohti.

1. Miks minu teenus hilineb?

Teenuse viibimine on ühelt poolt seotud väga halbade teeoludega, millega kaasnevad tihtipeale suured lumevallid ja lausjää. Sellistel teeoludel peavad autojuhid raskete veokitega väga ettevaatlikult liiklema, et mitukümmend tonni kaaluv auto teelt kõrvale ei vajuks. Teisalt on paraku põhjuseks ka talvise perioodiga kaasnev suur haigestumine. Siiralt vabandame ebamugavuste pärast ning omalt poolt teeme kõik võimaliku, et teenuste plaanipärane osutamine esimesel võimalusel taastuks.

2. Puhastasin konteinerini viiva tee lumest. Miks see 20 cm lund konteineri ees ja kaanel teenuse osutamist segas?

Kinnitame, et meie eesmärk ei ole teha tühisõite ning niisamuti ei ole see tingitud autojuhtide laiskusest. Meie autojuhid peavad päevas tühjendama ligi 300 konteinerit. Kui aga mahuti ees on kasvõi 10-20 cm lund või kaanel lumemüts, muutub mahuti liigutamine oluliselt raskemaks ja kasvatab teenindamisele kuluvat aega 1/3 võrra.

Kuigi sellise konteineri tühjendamine on teoorias võimalik, ei ole see jätkusuutlik mitmesaja mahuti juures päevas, rääkimata nädalatest või kuudest, ning seetõttu – autojuhtide tervise hoidmiseks – palume neil sellistest juhtudest ka tühisõidu näol teada anda. Võrdluseks võib tuua lapsevankri, ratastooli, tugiraami vmt ratastega vahendiga liikumine lumes – kes sellega vähegi kokku puutunud on, teab, kuivõrd väsitav on sellistes tingimustes isegi lühikese teeotsa läbimine.

 

3. Puhastasin õhtul konteineri lumest, aga hommikuks oli lumi taas peale sadanud. Kas pean siis terve öö labidas konteineri kõrval seisma?

Mõistame, miks see küsimus tekib ning kinnitame, et öist lumevalvet me klientidelt ei oota. Parim mida siinjuures teha saab, on konteiner õhtul võimalikult tee äärde viia (üldjuhul saab konteineri viia teele lähemale kui 1 m) ning hommikul kiirelt, paari liigutusega, vahepeal sadanud lumi puhtaks lükata.

4. Unustasin konteineri tee äärde tuua. Miks Ragn-Sells konteinerit ise hoovist võtma ei tule? See pole ju nii keeruline.

Paljudel juhtudel on konteinerid jäätunud maa või hoone külge, mille sakutamine nõuab nii täiendavat füüsilist pingutust kui ka lisaaega, olgu need kasvõi mõned minutid. Oleme täiesti nõus, et üksikute konteinerite puhul ei ole see just märkimisväärne lisavaev, kuid kui nõuaksime autojuhtidelt päevas mitmesaja konteineri välja sakutamist, mõjuks see nende tervisele väga koormavalt ning samuti läheksid kõik järgnevad graafikud nihkesse, põhjustades veelgi laialdasemat kliendikahju.

5. Miks kliendid kogu töö ära peavad tegema? Mille eest siis Ragn-Sellsile makstakse?

Kuna võimalikud tõrked talviste ilmaoludega on meile teada, oleme nende vältimiseks tõepoolest töötanud välja üksikud juhised, mille täitmisel saavad kliendid anda teenuse osutamisse hindamatu panuse. Nii on see ju tegelikult mistahes teenuse puhul. Näiteks WiFi-ühenduse saamiseks peame me leidma ruuterile sobiva koha, et levik oleks hea ning väliste tegurite tõttu sellega midagi ei juhtuks.

6. Mina enda autoga pääsen teel liikuma – kuidas Ragn-Sells ei pääse?

Tavaline sõiduauto kaalub keskmiselt 1,5-2 tonni, kuid jäätmeveokid võivad koos materjaliga kaaluda kokku kuni 20 tonni. Sellest tulenevalt on jäätmeveokitel kordades suurem oht lumesoppi kinni jääda või teelt välja vajuda ning autojuhid peavad teedel väga ettevaatlikult liikuma.

Jäätmeveo teenuse plaanipäraseks toimumiseks palume talvisel ajal veenduda, et:

  • Konteineri esine ja pealne oleks lumest täielikult puhastatud; metallmahutite puhul tuleb jälgida, et puhtad oleksid nii väikesed kui ka suured luugid.
  • Konteiner oleks tühjenduskorra eel viidud tee äärde.
  • Puhastatud oleks nii sõidutee kui konteinerini viiv tee.