Ragn-Sells testib esimesi elektril töötavaid jäätmeveokeid

Ragn-Sells testib elektri jõul liikuvaid jäätmeveokeid

Suurlinnade saastatus ja piirangud diiselmootoritele sillutavad teed elektrijõul liikuvatele veokitele

Kui elektriautod sõiduautodena on juba võrdlemisi tavapärased, siis elektrilisi veoautode arendamisest on saanud küll lugeda, kuid tänaval neid siiski näha ei ole. Mais Saksamaal toimunud Euroopa suurimal keskkonnamessil IFAT-il oli pea kõigi tuntud veokitootjate väljapaneku “pärliks” elektrijõul liikuvad  suured  jäätmeveokid, mis viitab, et suurtootjad on hakanud jõuliselt arendama elektri töötavaid masinaid. Tootjaid sunnib takka laienev trend,  et  suurlinnades on suure saastatuse tõttu juba praegu linnaosasid, kus lubatud on liikuda jalgsi , rattaga  või elektrilise sõidukiga – diiselsõidukid tohivad sinna siseneda vaid erilubadega.

Elektriline jäätmeveok vajab ca 1,5 tonni jagu akusid

Ragn-Sells on aastaid aidanud Volvol testida hübriidtehnoloogial põhinevaid veokeid ja sellest aastast testitakse Norras esimesi ainult elektrijõul sõitvaid jäätmeveokeid. Testsõitudega otsime vastuseid küsimustele, milline on meie kliima mõju elektriauto teenindamisraadiusele ja millal saabub reaalselt töötades auto tegelik tasuvuspunkt. Jäätmeveok peab suuresti töötama 12 tundi järjest ja olema suuteline tegema 300 tühjendust päevas. See tähendab, et autol peavad olema ca 1,5 tonni jagu akusid, mis paraku muudab elektriautod 2x kallimaks kui näiteks diiselmootoriga analoogid. Elektril töötavate jäätmeveokite hinnad on suurusjärgus ca 250 000 euroni auto eest. Samas on elektriga laadimine kordades odavam kui diiselkütus.

Ragn-Sellsi senised testid Norras näitavad, et senise töötempo ja mahu juuest päris tervet päeva elektriautod veel välja ei vea. Samas olid IFATil väljas juba uue generatsiooni prototüübid, mis on pikema sõiduulatusega, kuid reaalselt jõuavad need tootmisse alles aastatel 2019-2020.

Elekter toob uued brändid autotööstusesse

Elektrisõidukite arendamine tähendab autotööstuse jaoks tehnoloogia arendamisega puhtalt lehelt alustamist ja see loob võimaluse ka uute brändide tekkimiseks, kes kipuvad tuntuid suuri brände isegi edestama. Nii jõudis elektriliste sõiduautode turule esmalt just täiesti uus tootja  – Tesla. Sarnaselt kipub minema ka veokite turul, uued brändid on tulemas, üke neist brittide eCollect, kes keskendub ainult elektriliste veokite arendamisele.

Brittide arendatav elektriline jäätmeveok eCollecti II põlvkonna mudel, mis hetkel läbib katsetusi. Turule jõuab auto tootja sõnul 2019

ecollect

 

Mais Saksamaal toimunud Euroopa suurimal Keskkonnamessil IFAT-il olid pea kõigil suurematel veokitootjate väljapaneku “pärliks” elektrijõul liikuvad suured jäätmeveokid – pildil VOLVO elektriline jäätmeveok

elektriauto_volvo

 

Ragn-Sells testib esimesi elektrijõul liikuvaid veokeid Norras – HIGHWAY TO EL!

Ragn-Sells testib elektri jõul liikuvaid jäätmeveokeid

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga