RAGN-SELLS
ARVED
PAKENDIKOTT
RENT JA TÜHJENDUS
KORRALDATUD JÄÄTMEVEDU
KEILA KLIENDILE
RAGN-SELLS
Kus asuvad Ragn-Sellsi kontorid?
Ragn-Sellsi kontorite asukohad ja lahtiolekuajad leiad siit: www.ragnsells.ee/ragn-sells.
Kust leian jäätmejaamade asukohad?
Ragn-Sellsi halduses olevate jäätmejaamade asukohad ja lahtiolekuajad leiad siit: www.ragnsells.ee/jaatmejaamad.
Kas saan anda volitusi töötajale või pereliikmele?
Jah, saate anda volitusi järgmisteks tegevusteks: arvete vaatamine ja tasumine, teenuste tellimine, teenuseinfo vaatamine. Volitusi saate anda mitmele inimesele. Volituse andmine on väga lihtne! Vaadake juhendit: Kuidas lisada volitusi.
ARVED
Miks ma pole arvet saanud?
Ragn-Sells väljastab arveid, kui kliendil on teenuseid täitunud vähemalt 5 € eest. Näiteks, kui teie teenuste arve kuus on keskmiselt 2.50 €, siis saadame arve iga kahe kuu tagant. Nii vabanete väikeste arvete igakuisest tasumisest ja pangaülekande tasudest.
Miks ma sain väiksema kui 5 € arve?
Üldjuhul esitame arveid vaid siis, kui täitunud on 5 € eest teenuseid, kuid siinjuures on kolm väikest erandit.
– Väiksema kui 5 € arve võib klient saada jaanuaris, mil aasta lõpetamiseks vaadatakse üle möödunud aastal esitamata jäänud väiksemad kui 5 € arved.
– Väiksem arve võime väljastada ka juhul, kui piirkonnas on lõppemas korraldatud jäätmeveo periood. Sellisel juhul peame lepingu lõppemisest tulenevalt esitama arve järgneval kuul vaatamata arve suurusele.
– Kliendid, kelle pakendite kogumise teenuse eest tasub Tootjavastutusorganisatsioon OÜ (TVO) või kui klient tellib lisaks pakendite äraveole ka olme-, bio- jm jäätmete äravedu, siis peame arve esitama vaatamata selle suurusele. Need erandid tulenevad TVO lepingutingimustest, mille kohaselt peab klient nägema igal kuul kõiki möödunud kuul osutatud teenuseid.
Miks minu arve tavapärasest suurem on?
Kõik möödunud kuul osutatud teenused on arvel välja toodud. Tavapärasest suurem arve võib olla seotud:
– Tühjenduskordade arvuga. Kindlaks määratud tühjendussagedusega võib ühte kuusse sattuda vahel kaks või rohkem vedu.
– Konteineri ületäituvusega. Kui konteiner on tihti ületäitunud, soovitame tühjendussagedust võimalusel sagedasemaks muuta või tellida suurem konteiner.
– Tühisõiduga, kui konteineris oli sinna sobimatuid jäätmeid, oli tühi või ei olnud nõuetekohaselt välja toodud.
Miks ma tühisõidu arve sain?
Täpse põhjuse saad järgi vaadata Ragn-Sellsi iseteenindusest. Mõned võimalikud põhjused võivad olla:
– Konteiner sisaldas sinna sobimatuid jäätmeid
– Konteiner oli tühi. Sellisel juhul soovitame üle vaadata konteineri tühjendussageduse ja võimalusel seda vähendada või vajadusel ja võimalusel teenusest ühekordselt loobuda.
– Konteiner ei olnud nõuetekohaselt välja toodud. Enda elukoha nõuded leiad siit: www.ragnsells.ee/korraldatud-jaatmevedu.
Olen arve juba tasunud – miks ma ikkagi võlgnevuse meeldetuletuse sain?
Pangaülekanded kajastuvad meie süsteemis järgmisel tööpäeval. Kõige kiiremini jõuavad laekumised meile läbi iseteeninduse tehtud maksete. Laekumine jõuab meile koheselt ja samuti ei pea märkima viitenumbrit.
Soovitame tellida e-arve otse oma internetipanka. Nii saate arve tasuda ühe klikiga või sõlmida püsimakse lepingu, et vältida maksetähtaegade unustamist.
NB! Arve maksetähtaeg tähendab päeva, mil makse peab olema laekunud Ragn-Sells AS pangakontole.
Mul oli eelmise jäätmevedajaga tehtud püsimakse – kas pean seda muutma?
Jah, püsimakse tuleb kliendil endal pangas ära lõpetada ja uus püsimakse Ragn-Sellsi arvete tasumiseks teha.
Miks mulle arve panka ei ole jõudnud??
Kui e-arve ei ole panka jõudnud, kontrollige järgmist:
- Kas e-arve tellimus on sõlmitud õige kliendikoodiga? Kliendikoodi leiate meie väljastatud arvetelt ja lepingutest.
- Arved saadetakse panka hiljemalt iga kuu 8. kuupäevaks.
Kui probleem püsib, võtke ühendust meie klienditeenindusega, et saaksime teid aidata.
PAKENDIJÄÄTMETE KOGUMINE KODUST
Miks pakendite kogumise ja äraveo teenus tasuliseks muutus?
Viimase paari aasta jooksul on oluliselt kasvanud pakendite kogumise ja käitlemisega seonduvad kulud – tööjõukulud, kütusehinnad, veokite hoolduskulud, elekter jne. Siiani on tasunud vedajale kõikide kulude eest tootjavastutusorganisatsioon. Kuna kogutavate pakendimaterjalide maht on ajas tugevasti kasvanud, siis ei ole organisatsioonil enam võimalik kohtkogumisega seonduvaid transpordikulusid katta, mistõttu tuleb nn mugavusteenuse eest tasuda tarbijal endal. Pakendijäätmete edasise sorteerimise ja käitlusega seonduvad kulud kannab ka edaspidi organisatsioon.
Miks Ragn-Sells ei paku enam minu kodukohas pakendi kogumise- ja äraveo teenust?
Kuna Ragn-Sells ei osutunud avalike pakendijäätmete konteinerite teenindamise hankel edukaks, oleme sunnitud nendes piirkondades enda poolt pakutava kohtkogumise teenuse lõpetama.
Kas pakendite tasuta üleandmine üldse kaob?
- Tasuta saab pakendeid ära anda jätkuvalt avalikesse pakendikonteineritesse.
- Avalike pakendikonteinerite asukohad on kokku lepitud kohaliku omavalitsusega. Infot leiate valdade kodulehtedelt ja veebilehelt: www.kuhuviia.ee
- Samuti saab pakendeid üle anda omavalitsuste jäätmejaama(desse).
Mida pean tegema kui tasulist pakenditeenust enam ei soovi?
Teenuse lõpetamise soovist andke teada meie klienditeenindusele kas telefonil 60 60 439 või e-posti aadressil: info@ragnsells.ee
Soovin loobuda pakendijäätmete rendikonteinerist. Millised kulud sellega kaasnevad?
- Konteineri äratoomise teostab Ragn-Sells peale loobumise avalduse esitamist 30 päeva jooksul.
- Konteineri äratoomine ja pesemine on tasulised teenused ning hinnastamine toimub vastavalt kehtivale hinnakirjale.
Kas konteineriga on odavam pakendeid ära anda, kui pakendikotiga?
Kui pakendeid tekib rohkem kui 3 kotti kuus, siis soovitame võtta kasutusele pakendikonteineri.
Näiteks: 660L konteinerisse mahub 4+ kotti ja hind koos konteineri rendiga on 7,90 €.
4 kotti maksab kokku 8 €.
Kas ma võin kollase värviga koti asemel kasutada ka muid värve kotte, millega pakendid üle anda?
- Pakendijäätmete kogumiseks on mõeldud kollane pakendikott.
- Kui pakendeid koguneb rohke, kui on kollaseid kotte, võib pakendid panna ka läbipaistvasse kilekotti (NB! kuid mitte musta) ja veopäeval asetada kott kollaste kottide kõrvale.
Kui tihti ma saan tellida pakendivedu?
Kodukliendi puhul toimub pakendijäätmete äravedu nii jäätmekoti kui konteineriga sõltuvalt asukohast ja teenindusringidest kas 28, 56 või 84 päeva järel.
Täpset päeva saad vaadata Ragn-Sellsi iseteenindusest. Lisaks saadame Sulle e-mailile äraveopäeva eel meeldetuletuse.
Kui ma ei saa graafikujärgsel päeval pakendikotti või konteinerit välja panna, mida siis tegema pean?
- Kui soovid graafikujärgsest pakendikoti äraveost või konteineri tühjendamisest loobuda, siis teavita sellest Ragn-Sellsi klienditeenindust 2 tööpäeva ette – nii ei lisandu arvele tühisõidu teenustasu, mis on 5.49 €
- Lihtsam viis on pakendijäätmete graafikujärgne vedu tühistada läbi Iseteeninduse
Miks minu pakendikotti ära ei viidud?
Infot võimalike põhjuste kohta on võimalik leida Ragn-Sellsi iseteenindusest.
Mõned levinumad põhjused on näiteks sellised, pakendikott ei olnud veopäeval väljas nähtaval kohal, pakendikott oli kaugemal kui 4 m veoki peatumiskohast või pakendikotis olid määrdunud pakendid ning lubamatud jäätmed.
Mida pakendikotti koguda võib?
Pakendikotti kogu kõik puhtad klaas-, plast-, tetra- ja metallpakendid. Kotti võid koguda ka paberpakendid, kuid seo need enne pakendikotti panekut kinni või pane eraldi kotiga pakendikotti sisse. Nii ei segune paber muu pakendimaterjaliga. Pakendite sorteerimisjuhendid leiad: www.ragnsells.ee/sorteeri.
Mis minu kogutud pakenditest edasi saab?
Kõik kogutud pakendid järelsorteeritakse Ragn-Sellsi sorteerimiskeskuses liikide kaupa ja saadetakse edasi taaskasutusse. Põletusse läheb ainult määrdunud või muul viisil kõlbmatu pakend.
Aastal 2023 suunasime kogutud pakenditest rohkem kui 65% materjalina ringlusse.
KONTEINERITE RENT JA TÜHJENDUS
Kuidas saan konteineri rentida või osta?
Kõige lihtsam viis konteiner rentida või osta on läbi meie e-keskkonna siin: www.ragnsells.ee/konteiner.
Mida tähendavad erinevad lühendid (OP, MP, BIO jt)?
Need lühendid tähistavad jäätmeliike:
– OP – olmeprügi ehk segaolmejäätmed
– BIO – biojäätmed ehk biolagunevad köögi- ja sööklajäätmed
– VP – vanapaber ehk paber ja kartong
– MP – müügipakend ehk pakendijäätmed
– OJ – ohtlikud jäätmed
– LKM – liigiti kogutud materjal
– DKH – dokumentide ja kauba hävitus
Mida tähendab veosagedus 7, 14 ja 28?
Veosagedus näitab mitme päeva järel toimub konteineri tühjendamine:
– 7 päeva järel – 1x nädalas
– 14 päeva järel – 1x kahe nädala jooksul
– 28 päeva järel – 1x nelja nädala jooksul
Kuidas konteineri tühjendusest loobuda?
Kui olete puhkusel või mõnel muul põhjusel on konteiner tühjenduspäeval tühi ja soovite ühekordselt tühjendusest loobuda, siis kõige mugavamalt saate seda teha iseteeninduses.
NB! Loobuda ei saa korraldatud jäätmeveo raames toimuvast esimesest tühjendusest ega juhul, kui see läheb vastuollu kohaliku omavalitsuse jäätmehoolduseeskirjas kehtestatud minimaalse tühjendussagedusega.
KORRALDATUD JÄÄTMEVEDU
Miks ma pean korraldatud jäätmeveoga liituma?
Kohustus tuleneb 2004. aastal jõustunud Jäätmeseadusest, mis kohustab vähemalt 1500 elanikuga omavalitsusi korraldama oma territooriumil jäätmeveo konkursi. Korraldatud jäätmeveoga liidetakse automaatselt kõik korteriühistud, selle puudumisel kinnisasja omanikud, millel asub suvila, elu- või äriruum, sh ehitise või korteri kui vallasasja omanikud.
Kuidas saan korraldatud jäätmeveost loobuda?
Jäätmeveost vabastusi ja ühismahuti kasutamise nõusolekuid saab anda ainult vallavalitsus. Vallavalitsuse kontaktid ja taotluse esitamise info leiad enda piirkonna korraldatud jäätmeveo infokirjast: www.ragnsells.ee/korraldatud-jaatmevedu. Ragn-Sells ei saa anda korraldatud jäätmeveost vabastusi.
Kuidas ma näen enda lepingut?
Lepingu saadame jäätmeveo perioodi alguses klientidele e-mailile. Samuti täidab lepingu rolli Ragn-Sellsi iseteenindus.
Mul on juba jäätmeveost vabastus – miks Ragn-Sells mulle ikkagi graafiku saatis?
Tehes ettevalmistusi uue jäätmeveopiirkonna teenindamiseks, puudub Ragn-Sellsil vabastuste kohta info. Kehtivad jäätmeveost vabastused kanduvad meie süsteemi uue jäätmeveo perioodi alguskuupäeval.
NB! Soovitame klientidel jäätmeveost vabastuse kehtivusaja uue jäätmeveo perioodi alguses üle kontrollida. Kui kehtivusaeg on lõppenud, saab uue vabastuse taotluse esitada kohalikule omavalitsusele.
Milliseid jäätmeliike eraldi tuleb koguda?
Iga kohalik omavalitsus võib jäätmete kogumiseks sätestada erinevad tingimused. Enda piirkonna kogumisnõuded leiad korraldatud jäätmeveo infokirjast: www.ragnsells.ee/korraldatud-jaatmevedu.
INFO KEILA KLIENDILE
Kui soovin jätkata Ragn – Sells AS teenuse kasutamist, mida tegema pean?
Te ei pea midagi tegema – teenus jätkub automaatselt ning saadame Teile uuendatud veograafikud, mis põhinevad senistel veosagedustel.
Soovitame Teil siiski veosagedused meie iseteeninduses, aadressil: https://www.ragnsells.ee/ üle vaadata ja valida oma vajadustele vastav sagedus, sest see aitab optimeerida kulusid.
Kui meil on kliendi lepingu osas täpsustavaid asjaolusid, võtame ise nende klientidega personaalselt ühendust.
Mis kuupäevast hakkavad kehtima uued hinnad?
Kas veograafikud muutuvad?
Veograafikud uuendatakse automaatselt vastavalt Teie senistele veosagedustele ja nädalapäevadele. Soovitame siiski hinnata oma vajadused üle ning valida sobiv veosagedus, mis aitab vältida tarbetuid kulusid.
Teil on võimalus muuta oma graafikut iseteeninduse keskkonnas, kui graafikujärgse veoni on jäänud rohkem kui kaks päeva.
Iseteeninduse keskkonda saab sisesena SIIT
Kui ma soovin jätkata konteineri rentimist, kas ma pean midagi tegema?
Konteineri rent jätkub automaatselt uue hinnakirja alusel.
Kas mul on võimalik rendikonteiner välja osta ?
Jah, rendikonteinerit on võimalik välja osta.
Selleks palume pöörduda meie klienditeeninduse poole e-posti aadressil: info@ragnsells.ee ning teeme Teile personaalse pakkumise.
Kas saan renditud konteineri ise tagastada? Millised on kulud konteineri äraveo puhul?
Kliendil ei ole võimalik konteinerit iseseisvalt tagastada.
Konteineri äraveo kulude ja tingimuste täpsustamiseks palume võtta ühendust meie klienditeenindusega e-posti aadressil: info@ragnsells.ee
Kas leping pikeneb automaatselt, kui ma ei teavita soovist jätkata?
Jah, Teie jäätmeveoleping pikeneb automaatselt.
Lepingu lõpetamiseks tuleb sellest teatada vähemalt 2 tööpäeva enne esimest graafikujärgset vedu vabaturu tingimustes.
Kui leping lõpetatakse hiljem, kehtib 30-päevane etteteatamisaeg vastavalt lepingutingimustele, välja arvatud juhul, kui Keila linnas rakendub taas korraldatud jäätmevedu.
Kas võin lepingu igal ajal lõpetada ?
Lepingu lõpetamiseks tuleb sellest teatada vähemalt 2 tööpäeva enne esimest uut graafikujärgset veopäeva vabaturu tingimustes.
Kui leping lõpetatakse hiljem, kehtivad lepingu tingimused, mis näevad ette 30-päevase etteteatamistähtaja. Erandiks on olukord, kui Keila linnas rakendub taas korraldatud jäätmevedu.
Kas ma võin valida teise teenusepakkuja?
Jah, alates 01.12.2024 on Keila linnas tegemist vabaturu piirkonnaga, mis tähendab, et klientidel on õigus valida endale sobiv jäätmeteenuse pakkuja.
Kas ma pean biojäätmeid Teile üle andma?
Alates 01.12.2024 on tegemist vabaturu piirkonnaga, mis tähendab, et Teil on õigus valida endale sobiv jäätmeteenuse pakkuja ka biojäätmete üleandmiseks.